blog
Betere kwaliteit en procesbeheersing met ISO9001:2015
Zij is binnen, onze nieuwe ISO Certificering, ISO9001:2015! Een solide basis voor hogere kwaliteit in dienstverlening en klanttevredenheid en een betere beheersing van de risico’s en managementprocessen. Parallel aan de certificeringsprocedure hebben we ook onderzoek gedaan naar onze klanttevredenheid waarbij de kwaliteit en samenwerking met klanten onder de loep werden genomen. Wat gaat u als klant hier nu van merken? Het antwoord in vier vragen.
1. Wat zijn de belangrijkste insights van het klanttevredenheidsonderzoek?
Uit dit onderzoek blijkt dat onze klanten ons hoog waarderen op de korte lijnen, goede samenwerking, onze specialistische vakkennis en de positieve bereidheid van onze technici.
2. Wat heeft deze nieuwe certificering nu extra opgeleverd?
Omdat we al ISO9001:2008 gecertificeerd waren, konden we een vliegende start maken. De keuze om voor de nieuwe ISO-norm te gaan, komt voort uit de wens om Coneco in de breedte nog verder te verbeteren. De vernieuwde ISO-norm sluit hier perfect bij aan met nieuwe elementen zoals risicomanagement en een webbased procesbeschrijving die voor alle medewerkers toegankelijk is.
3. En wat ga ik als klant merken van dit behaalde ISO-certificaat?
Het ISO-certificaat maakt duidelijk dat we op gestructureerde wijze aan kwaliteitsmanagement werken. Naast de interne processen zijn hiermee ook het beleid, de controles en de verbeteringen op orde. Onze klanten zijn daarmee verzekerd van een constante kwaliteit en kunnen ervan op aan dat we doen wat we zeggen en zeggen wat we doen. Dat zorgt voor consistentie en tevreden klanten.
4. Verder nog iets leuks te melden over nieuwe normering?
Vanuit ISO wordt om een zogenaamde VAK-procedure gevraagd waarin alle bevindingen uit onze processen worden verwerkt. VAK staat voor: Verbetering, Afwijking en Klacht. Om ook te leren van positieve ervaringen en bevindingen uit onze processen, werken we bij Coneco met de VACK-procedure, waarbij de C staat voor Compliment! Tijdens de audit werd dit positief ontvangen!
Lees in onze vorige blog over hoe de invoering van de nieuwe ISO-normering tot stand kwam.