blog
Blik achter schermen: Saskia Heijkoop
Je ziet ze niet zo vaak voor de schermen, maar erachter zorgen ze ervoor dat ons werk optimaal kan worden uitgevoerd. In deze serie maakt u kennis met onze stille krachten, zoals Saskia Heijkoop: coördinator Service en Onderhoud.
Wat doe je allemaal achter de schermen?
“Binnen Service en Onderhoud ben ik de verbindende factor tussen klant, onze projectleiders, accountmanagers, leveranciers en onze boekhouding. Samen met manager Edwin Stalvord ben ik verantwoordelijk voor alle werkzaamheden en werkprocessen op onze afdeling. Dat betekent snel en goed schakelen.
Ik zorg er onder meer voor dat alle aanvragen via de vele kanalen bij de juiste projectleiders terechtkomen, zodat ze tijdig uitgevoerd en adequaat afgehandeld worden. Tussendoor zorg ik voor de werkvoorbereiding: o.a. planning, materialen, administratie en facturatie. Als ik merk dat zaken beter, sneller of slimmer kunnen dan pas ik een werkproces aan. Zo houd ik de status van projecten dagelijks digitaal bij waarbij het voor iedereen zichtbaar wordt wat we als team doen en hoe we er voorstaan. Dat zijn echte verbeterprocessen. De projectleider, manager, maar ook onze accountant heeft hier baat bij.
Ik maak die vertaalslag binnen de administratie, o.a. samen met onze backoffice medewerker Annemieke. Er is ontzettend veel informatie vast te leggen rondom service en onderhoud en we hebben meestal te maken met zeer kortlopend en dynamisch werk, dus het is zaak dat die informatie tijdig en juist verwerkt wordt. Uiteindelijk wil ik het administratief ook snel en adequaat afhandelen zodat de projectleider overzichtelijk verder kan met andere openstaande werken. Tussendoor signaleer en rapporteer ik ook zaken zoals meerwerk, garantie, budgetoverschrijdingen of openstaande vervolgwerkzaamheden. Wat dat betreft ben ik een beetje de oren en ogen van de afdeling.”
Wat is jouw visie op service en onderhoud?
“Dat we met onze klant samen verantwoordelijk zijn voor het effectief laten presteren van een installatie, zoals de installatie oorspronkelijk bedacht is. De oplevering van een project zie ik toch een beetje als een ‘ja-woord’; daaruit ontstaat vaak een blijvend partnerschap. Ik merk dat we ons dan echt samen verantwoordelijk voelen voor de fouten én de successen. Jarenlange samenwerkingen zijn hier meer regel dan uitzondering.”
“Ik vind het telkens weer opvallend dat hoe complexer een regeltechnisch vraagstuk is, hoe gretiger hier iedereen wordt. De energie om iets goed of weer beter te maken spat er vanaf.”
Saskia Heijkoop: coördinator Service en Onderhoud
Wat onderscheidt Coneco?
“Ik vind het telkens weer opvallend dat hoe complexer een regeltechnisch vraagstuk is, hoe gretiger hier iedereen wordt. De energie om iets goed of weer beter te maken spat er vanaf. Je ziet dan iedereen intern én extern met elkaar schakelen. Coneco wordt graag uitgedaagd om het hoge kennisniveau ook daadwerkelijk in te zetten. Die inhoudelijke en adviserende rol past ons.”
Wat is jouw werkmotto?
“Als alle schepen zijn gezonken, zal ik zwemmen als een vis.” Niet per se een motto, maar een fijne herinnering dat je altijd kunt mee bewegen met het leven. Vergeet ook niet dat het leven vaak cadeautjes geeft. Het karakteriseert mij persoonlijk, maar ook in mijn rol bij Coneco. Coördineren van werkzaamheden op een service- en onderhoudsafdeling is dynamisch werk, geen dag is hetzelfde. Ik voel me op deze plek, met mijn collega’s als een vis in het water.”
Saskia is overigens niet alleen coördinator Service en Onderhoud; ze is ook lid van de personeelsvereniging. In deze rol weet ze medewerkers van verschillende teams en afdelingen aan elkaar te verbinden via informele dagjes uit én slaat ze de brug naar onze collega’s in Ruinerwold!
Volg ons voor meer blogs en inspiratie
We willen u informeren en inspireren met mooie cases, interessante blogs en bevlogen vakinhoudelijke verhalen. Volg ons via onze sociale kanalen.