Coneco maakt gebruik van cookies om de bezoekers van onze website de best mogelijke ervaring te bieden en voor het analyseren van bezoekersgedrag waarmee we onze website kunnen verbeteren.

Logo Coneco logo

Volg ons

blog

Compact als het kan, groot als het moet!

Coneco
Compact als het kan

Als accountmanager ben je voornamelijk bezig met verkoop en relatiebeheer. Als je een project hebt verkocht, stuur je de opdracht naar de uitvoerende afdeling en gaat snel door met een volgende offerte. Dat was mijn beeld van het vak accountmanager.

Tot ik kennis maakte met Coneco en hun filosofie over zelfsturende klantteams. Prettig, maar vooral interessant en klantgericht. Zo blijf ik betrokken tijdens de uitvoering van een project en verzorgt onze inbedrijfsteller nieuwe verkoopleads. Werken in teams is voor ons aangenaam, maar vooral voor de opdrachtgever, zo blijkt uit de praktijk.

De omvang van een bedrijf kan bij een klant negatieve associaties oproepen: lange lijnen en trage processen. En om elke afdeling een spreekwoordelijke muur waar liever niet overheen gekeken wordt. Maar het kan gelukkig ook anders. Binnen Coneco werken we in klantteams met maximaal acht mensen. Onze klantteams zijn zelfsturend. Als team neem je samen je eigen beslissingen waarbij de vraag van de klant altijd centraal staat. Zo’n team werkt als een persoonlijk en flexibel bedrijf binnen het grotere bedrijf. Met achter ons Coneco, met alle kennis, capaciteit en ervaring die nodig zijn voor een project. Zo combineren we de voordelen van groot en klein. Want als het nodig is, hebben we na een telefoontje, tien werknemers op een project staan. Heel Coneco dient immers op de achtergrond. We zijn compact als het kan en groot als het moet.

Korte lijnen en snelle processen

Dus hoewel we een groot bedrijf zijn, kunnen we korte lijnen garanderen en kan de klant snelle reacties verwachten. Ieder teamlid is persoonlijk aanspreekbaar, iedereen is volledig op de hoogte van het project en iedereen is verantwoordelijk. Feitelijk is iedereen bij ons ondernemer. Of accountmanager, zo bleek laatst weer. Dan komt een van onze objectbeheerder of inbedrijfsteller naar me toe. Of ik een offerte wil maken. Deze teamplayers verweven op een natuurlijk manier relatiebeheer en commercieel accountmanagerschap in hun uitvoerende werk. Dat vind ik verrassend, maar vooral heel leuk. Alleen hoop ik niet dat deze collega’s van mij verwachten dat ik een ModBuskoppeling configureer of een stroomschema controleer…

Lees de eerdere blog van Tom over zijn eerste 100 dagen bij Coneco

Coneco en Re3Com maken deel uit van HC Groep