blog
De focus op: Service en Onderhoud bij Coneco

In onze blogserie De focus op spreken we het management van Coneco en Re3com over de verwachtingen en plannen voor de komende tijd. Deze keer is Manager Service en Onderhoud Edwin Stalvord aan het woord: “Met elkaar zorgen we ervoor dat gebouwinstallaties optimaal functioneren.”
Het team van Service en Onderhoud is enorm gegroeid en bestaat inmiddels uit 23 collega’s inclusief de Servicedesk – onze technisch specialisten die support bieden bij een acute storing of probleem met een Priva gebouwinstallatie. Daarmee zijn we op volle sterkte voor de ontwikkelingen die we de komende tijd vanuit de markt verwachten. Zo specialiseren onze mensen zich steeds verder in Priva Digital Services. Door gebruik te maken van de cloud zijn meet- en regeltechnische installaties en gebouwbeheersystemen op afstand te beheren en bedienen. Qua efficiency is dat een groot voordeel voor bedrijven die service en onderhoud aan de systemen uitvoeren, zoals installateurs. Wij richten ons nu op de vraag, hoe we onze opdrachtgevers daarbij het best kunnen ondersteunen.
Opdrachtgevers helpen bij de voorbereiding op de GACS-richtlijn
Een andere ontwikkeling is de komst van de GACS-richtlijn, die vanaf 1 januari 2026 voor bepaalde gebouwen gaat gelden. In de branche is nog veel onduidelijkheid over de invulling van de verplichting, maar van organisaties wordt wel verwacht dat ze deze zaken tijdig op orde hebben. Daarom vragen zij advies aan bijvoorbeeld hun installateur, die op zijn beurt bij Coneco en Re3com te rade gaat – wat we natuurlijk begrijpen! Met betrekking tot de wetgeving wordt steeds meer duidelijk, zodat wij onze opdrachtgevers kunnen ondersteunen bij het vinden van een doeltreffende oplossing.
Samen vooruit in energiemonitoring en -transitie
Op het gebied van energiemonitoring en de energietransitie verwachten we eveneens mooie ontwikkelingen. Hierin zoekt Priva ook de verbinding met ons, als partner. Zo draaien bij onze collega’s van Re3com nu pilotprojecten met additionele applicaties als Priva Analytics en Energy Insight. En met de inzet van cloud-toepassingen zullen we ons nazorgproces op termijn wellicht ook anders inrichten, maar zover is het nog niet. Ons Service en Onderhoudsteam kijkt ernaar uit om met de komende ontwikkelingen aan de slag te gaan. Om er samen met installateurs, eindgebruikers en andere partners voor te zorgen dat gebouwinstallaties optimaal functioneren. En dat doen we met elkaar!