blog
Inbedrijfsstelrapportage fijn voor ons, handig voor de klant
Als projectmanager is het mijn taak om overzicht te houden over het totaal van een project. Het is best spannend om een project van orderacceptatie naar oplevering binnen planning en budget te houden. Dat betekent regie houden, vooruitkijken, anticiperen en reageren. De Inbedrijfstelrapportage helpt ons daarbij. En, zo blijkt in de praktijk, kan ook erg handig zijn voor onze klanten.
De accountmanager van ons team, Arnold, schreef onlangs een blog over kritisch naar je werkwijze blijven kijken, want alles kan altijd beter. Ook in mijn werk ben ik continue op zoek naar verbetering, versnelling en besparing. Zo hebben we in ons team samen met de werkvoorbereider, projectleider MRK en inbedrijfsteller het inbedrijfsstelproces onder de loep genomen. Tijdens dit proces komt namelijk vrijwel alles samen: elektrotechnische aspecten, werktuigbouwkundige installaties, testen van de software, meet- en regeltechniek…
Tijd winnen en faalkosten voorkomen
Vaak gebeurt de inbedrijfstelling met veel mensen op een beperkt oppervlak. Bekabelaars, E- en W-installateurs, aannemer en onze inbedrijfsteller(s) moeten tegelijkertijd aan de slag …. Een spannend moment waar veel laatste eindjes op het juiste moment met elkaar moeten worden verbonden. In het heetst van de strijd gebeuren er soms onverwachte dingen waardoor vertraging kan optreden. Andersom geredeneerd: als je hier de regie pakt en iedereen zich goed voorbereidt, kun je tijd winnen en faalkosten voorkomen.
Rapportage delen
Dat laatste gebeurt steeds vaker dankzij onze Inbedrijfstelrapportage. In aanloop naar de inbedrijfstelling maken we de deze rapportage klaar voor gebruik. De inbedrijfsteller rapporteert hierin zaken als voortgang, hick ups, voorraad, ontbrekende elementen, situatie ter plekke… En vooral dat laatste kan enorm helpen. Ik noem maar wat: apparatuur die nog niet is aangebracht, installatiedelen die op het laatste moment zijn gewijzigd… Al deze zaken en informatie zorgen ervoor dat iedereen op kantoor de status van de inbedrijfstelling kan zien. Hierdoor kan voor een volgend bezoek alles tot in de detail worden voorbereid zodat het volgende bezoek gestroomlijnd loopt.
Uiteraard delen we onze Inbedrijfstelrapportage graag met alle betrokken partijen. En ik kan u mededelen dat we zo het proces versnellen en versoepelen. Daar zijn wij bij Coneco blij mee, maar – zo horen we terug- ook de klant en zelfs de eindklant profiteren van onze regie en rapportage.
Meer weten over onze Inbedrijfstelrapportage? Bel of mail me!