blog
Innoveren op service en onderhoud
Voor iemand die graag mensen helpt met technische problemen viel er tijdens corona ineens een leegte. Door lege kantoorgebouwen en scholen krijgen we veel minder telefoontjes op de servicedesk. Toch kunnen we op locatie en op afstand monitoren en regelingen beter op elkaar afstemmen. Daarnaast hebben we meer tijd voor ontwikkeling en innovatie.
Een vreemd jaar, ook als het gaat om service verlenen, onderhoud plegen, storingen voorkomen en verhelpen. Desondanks hebben we een druk jaar achter de rug waar we veel mooie projecten met een servicekarakter hebben mogen uitvoeren. Maar ik richt toch liever mijn blik op volgend jaar; waarin we onze vaste opdrachtgevers verder willen ondersteunen en ook nieuwe opdrachtgevers willen helpen met een comfortabel en optimaal binnenklimaat.
Priva ECO
Onderdeel van onze dagelijkse werkzaamheden is innovatie; daar hadden we dit jaar meer focus op. We willen graag aan de slag met de nieuwe ontwikkelingen. Zoals het koppelen van Priva Blue ID projecten naar de cloud zodat deze vanaf elk mobiel apparaat benaderbaar zijn. Deze service komt volgend jaar ook beschikbaar voor de oudere lijn, Priva HX. Verder zijn we in nauw overleg bezig met het implementeren van Priva ECO. Een mooie innovatie die mogelijkheden biedt om installaties aan te sturen op basis van onder meer weersvoorspelling en energieprijzen. Als techneut kijk ik met veel plezier uit naar het verder ontwikkelen en implementeren van deze service.
“Met regeltechnisch onderhoud maken we steeds meer gebruik van warmtebeeldcamera’s en kunnen we veel sneller onregelmatigheden zien en problemen voorkomen.”
Problemen voorkomen
Ik vind het ook een mooie ontwikkeling dat steeds meer opdrachtgevers het nut van regeltechnisch onderhoud inzien. Zo voeren we op locatie onderhoud uit waarbij we gebruik maken van warmtebeeldcamera’s. We maken een foto van de regelkast. Op basis van dat warmtebeeld kunnen we veel sneller onregelmatigheden zien en problemen voorkomen. Ik vind het een voorrecht om samen met mijn team, met Wilfried Smit, Willem Ubels, Peter Bosma en Henriette Kruidhof–Venemann, proactief onderhoud te verrichten.
Nóg hoger niveau service en onderhoud
Het is mooi te zien dat niet alleen wij warm lopen voor nieuwe ontwikkelingen en innovaties. Ik ben dankbaar dat ook onze opdrachtgevers de waarde inzien van voortschrijdend inzicht op het gebied van gebouwautomatisering. We kunnen deze steeds verder optimaliseren, rekening houdend met het binnen- én het buitenklimaat! Fijn ook dat we dit jaar Arjan Bolhuis welkom mochten heten in ons Re3com-team. Samen helpen we onze service en onderhoudsverlening naar een nog hoger niveau. Van al díe ontwikkelingen ben ik dit jaar wel heel blij geworden!
Lees in deze blog meer over het Re3com service en onderhoudsteam. En in deze blog maakt u nader kennis met Arjan Bolhuis.