blog
Onze ServiceDesk staat 24/7 klaar
De klimaatinstallatie start niet op. Het is te koud. Of te warm. De verlichting gaat niet meer aan. We zijn de software kwijt of willen graag de laatste versie hebben. Kunnen we de regelkastschema’s digitaal krijgen? Zomaar een aantal vragen die we dagelijks van eindgebruikers, installateurs of collega’s krijgen. Samen met mijn collega’s van de ServiceDesk wil ik zo’n probleem of vraag zo snel mogelijk oplossen. De tijd gaat NU in….
Bij Coneco vinden we het geweldig om mooie projecten te ontwerpen en realiseren. Maar het allermooist? Als dat wat wij hebben bedacht gewoon doet wat het moet doen. Altijd. En dat is gelukkig meestal het geval. Maar door stroomstoringen, interne verbouwingen, software updates, slijtage, vervanging, uitbreiding of een menselijke fout gaat er wel eens wat mis. En dan zijn wij er ook! 24 uur per dag, 7 dagen in de week. We bieden technische oplossingen en support. Via onze digitale systemen hebben we real time toegang tot alle informatie, tekeningen en regeltechnische omschrijvingen van onze klanten.
Het leukste van ons werk is een storing in recordtijd verhelpen
Het oplossen van een storing of klacht varieert van ‘zit-de-stekker-er-wel-in’ tot het maken van een verbinding met het betreffende project. Het is heerlijk om dan op afstand de boel inzichtelijk te krijgen en weer in orde te maken. Bijvoorbeeld een bedieningsfout ongedaan maken of de software aanpassen. Mijn lol is om het probleem zo snel mogelijk te fixen. Binnen 10-20 minuten de boel weer draaiende krijgen bij de eindgebruiker. Het is niet alleen dat ik de klant snel wil helpen. Het is ook een wedstrijd met de techniek. Daarom bestudeer ik regelmatig de site Priva Knowledge Base. Want alleen door je parate kennis bij te houden, kun je die ‘wedstrijd’ winnen. En de vriendschappelijke wedstrijd tegen mijn collega’s… want we zijn alle vier gek van ons vak en we willen alle vier de beste zijn.
70% van de vragen en storingen lossen we op afstand op
Die ‘verloren’ 30% doet altijd pijn. Een beetje, want we weten zeker dat als we onze collega’s voor deze storing op pad sturen, zij die met dezelfde gretigheid op locatie verhelpen. Hoe? Dat kun je lezen in de blog van mijn collega Tom Stout over onze garantie tot ver over de drempel. Oh ja…, mocht je een storing of een technische vraag hebben? Schroom dan niet onze ServiceDesk te bellen op 078 641 38 77.